«ظرفیت آی‌سی‌یوها تقریبا کامل شده و از بیمارهای کووید-۱۹ پُر شده‌اند . از آی‌سی‌یوهای در اختیارم فقط یکی را برای مبتلایان بیماری‌های دیگر نگه داشته‌ام، آن‌قدر پر شده‌اند که مجبور شده‌ایم بخش‌های پشتیبان درست کنیم تا مریض‌های دیگر را به آنجا بفرستیم.»

این توصیف امیرعلی سوادکوهی، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، از شرایط کرونایی بیمارستان‌های ایران در روزهای اخیر است، مدیریت آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌های محب کوثر، نورافشان و سیدالشهدا را در اختیار اوست.

«بیماری پخش شود، تخت‌ آی‌سی‌یوها برای بیماران کافی نیست»

تعداد بیماران کرونایی در ایران به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است، ۸۵ درصد این افراد نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها ندارند، از ۱۵ درصد باقی مانده حدود ۱۰ درصد در بیمارستان بستری می‌شوند و کار شش درصد این افراد به آی‌سی‌یو می‌کشد. در حالی که تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در کل کشور بیشتر از ۷ هزار و ۲۰۰ مورد نیست.

بر این اساس، همچنان ظرفیت سیستم بهداشتی ایران برای مبتلایان به کروناویروس کافی است. اما در روزهای آینده شاید اوضاع به همین شکل باقی نماند.

سوادکوهی در این رابطه  می‌گوید: «مجبوریم این شرایط را مدیریت کنیم، تقریبا ۶۰درصد تخت‌های آی‌سی‌یو به کوویدی‌ها اختصاص داده شده و باقی هم در اختیار دیگر بیماران قرار گرفته است. باید بپذیریم که با توجه قدرت پخش بسیار بالای این بیماری طبیعتا ۷هزار تخت کفاف این تعداد بیمار را نمی‌دهد. تعداد بسیار زیاد است، شاید باورتان نشود دو ساعت بعد از این که مریض‌ها به بخش فرستاده می‌شوند، دوباره آی‌سی‌یوهای کویید من پر می‌شوند.»

این موضوع به تایید برخی از مسئولان هم رسیده است، براساس گزارش مهر استاندار خوزستان روز گذشته تایید کرد که این استان ۸۰تخت آی‌سی‌یو کم دارد. خبرگزاری فارس هم چند روز پیش به نقل از نماینده تام ایار وزارت بهداشت در استان گیلان نوشته بود که تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در گیلان باید افزایش پیدا کند.

سوادکوهی می‌گوید: «آن چه ما را به عنوان یک پزشک به وحشت می‌اندازد پخش بسیار سریع این بیماری است، خود بیماری قابل کنترل است. وقتی تعداد مریض از حدی بالاتر برود دیگر ظرفیت بیمارستان‌ها قدرت دریافت بیمار را نخواهد داشت.»

 

 


مدل مانتو و لباس مجلسی نه جدید آی‌سی‌یو ,است، ,درصد ,تخت‌های ,بیماری ,آی‌سی‌یوهای ,تخت‌های آی‌سی‌یو ,تعداد تخت‌های ,رسیده است، ,مراقبت‌های ویژه ,برای مبتلایان ,تعداد ت? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهشت رضوان طبیعت زیبای بلوچستان ، سرباز ، نوت استودیو تبلیغاتی بهتین مامان درس خوان! نقد تاریخ ایران دیوونتم دیوونه رکس فاکر اعظم شبنم پلاس